7 Mart 2012 Çarşamba

Dost Olsun Ama Gerçek Bir Dost...


Hani, diyorum da, insanın gerçekten mükemmel bir dostu olsa... "Onu", öyle, içine sindire sindire, kocaman bir sarılsa... Ne iyi olur değil mi? Dostunuz, dostunuz var mı? Kadın yada erkek... Hiç fark etmez. 

Gerçek dostun cinsiyeti olmaz. Paylaştığınız birileri var mı? 

Var ise mesele yok. Yok ise, gidin bulun hemen! Sırlarınızı paylaştığınız... 

Özlediğinizi açık yüreklilikle söylediğiniz... "Canım benim" dediğiniz... 

Telefonda bile saatlerce konuştuğunuz, sıcacık biri... 

Onu görmediğinizde yüreğinizin "pıt pıt" attığını hissettiğiniz, bir dostunuz var mı? 

Dert ortağı, sohbetlerinizi paylatığınız, yalnızlığınızı anlattığınız, sevincinizi hisseden biri... 

Yalnız kaldığınızı düşündüğünüzde, birilerine öfkelendiğinizde, sevdiklerinizi özlediğinizde, 
hayal kurduğunuzda yanınızda o var mı? 

Sizi hiç yalnız bırakmayan biri... Cesur, sempatik, azimli, kararlı, Arayan, soran, "Seni özlüyorum" diyen biri. Böyle bir canlı ile her şeyi konuşabilir, paylaşabilirsiniz. 

Yanıltmaz! Anlayışla karşılar her şeyi... Hatalar, günahlar, sevaplar... Her bir şeyi konuşabilirsiniz onunla. Hiç yalnız kalmazsınız nitekim... Böyle bir dost bulmak için fazla bir arayış içinde olmanıza gerek yoktur. O kendiliğinden çıkagelir zaten. (Elektrik olayı ..) Bir gün bir bakarsınız karşınızda... Bir de bakmışsınız sımsıcak sohbetler, derin konular, sırlar, paylaşımlar...Kimseye söyleyemediğinizi, en yakınınıza anlatamadığınız, geçmişteki izleri, geleceğe dairlerinizi, sadece ona anlatırsınız. Kadın, erkek, bir dost bulun! Ama gerçek olsun. 

Aradığında işinizi değil, sizi soran... Kötü gününüzde ev sahibi, iyi gününüzde kiracınız olsun. Anlatsın, konuşsun, açık seçik, korkmadan yaşasın. Güvensin! Cinsiyeti olmasın! Bir kartal kadar hain, bir maymun kadar şaklaban, bir ceylan kadar narin olsun. Doğrular söylesin. Gerçekçi olsun. Yanıltmasın, kandırmasın! 

İçten, sevecen, sempatik, sevdalar, özlemleri anlayabilen biri olsun. Anlasın! Ağzıyla değil, gözleriyle ve kalpten konuşsun. Yaşasın! Doya doya yaşasın, doya doya yaşatsın. Beyninden değil, yüreğinden versin. "Olsun varsın! Paylaşırım." desin. 

Bir dostunuz olsun. Sizi ve benliğinizdekileri paylaşsın... Dost olsun! Ama... Gerçek bir dost...

Can Dündar...



13 yorum:

  1. sevgili ozlemcim,,
    ne kadar guzel bu paylasimin
    bende ayni resimdeki gibi sana sariliyorum
    taaaaaa uzaklardan,butun ictenligimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihan hanımcım ben de sevgiyel kucaklıyorum sizi...

      Sil
  2. Benim var,hem de kelimenin gerçek anlamı ile 40 yıllık :)

    Günümüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  3. özlem hanım ,ne güzel anlatmışsınız dostlugu...şu sanal alemde bile hepimiz birer dost olmadıkmı ...ayşeler,fatmalar selmalar ,alt komşu ,üst komşu herkesin her annenin her kadının kadınlar günü kutlu olsun... BİR GÜN OLMASIN LÜTFEN sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyosunuz,hem bu alemdeki dostluklar da daha bir başka,sanki daha içten daha bi çıkarsız...

      Sil
  4. Bu yazdıklarınız okuduğumda Oğuzkan Bölükbaşı nın çok sevdiğim bu şiirini anımsattı bana,

    Dostları olmalı insanın,
    Aynen gemilerin limanlari gibi
    Zaman zaman uğradığın
    Yükünü boşalttığın
    Dalgalar dininceye kadar beklediğin koynunda
    Sonra açık denizlere uğurlamalı seni,
    Geri döneceğin günü bekleme umuduyla
    Bazen rüzgara o açmalı yelkenini
    Yanağına konan bir öpücüğün coşkusuyla
    Halatlarını çözmeli
    Seni çok ama çok özlemeli
    Dostları olmalı insanın,
    Ermiş, bilge, hayatı ezbere okuyabilen
    Düşünmediklerini düşündüren
    Seni bir cambaz ipinde güvenle tutabilen
    Gerektiginde senin için ateşi yutabilen
    Yolunu ısıtan ustan olmalı,
    Şekillendirmeyi öğretmeli hayatın çömleğini
    Sana verebilmeli soğuk bir kış gününde
    Üzerindeki tek gömleğini.

    Yüz yüze olan dostluğun tadını vermese de paylaşımlarımızla blog dostlarımız var hayatımızda.Siz de benim blog dostlarımdan birisiniz ve iyi kide varsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ...Gemilerin limanları gibi
      Süper....
      Güler hanımcın siz de iyi ki varsınız,sizi tanıdığım için mutluyum...

      Sil
  5. Çok şükür ki yazıdaki gibi dostlarım var hayatımda.
    Şimdi onlara sizler eklendiniz ve ben bundan dolayı çok mutluyum.
    Sağlıcakla kal canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük zenginlik bu bence,hep hayatımızda olsunlar,herşeyden önemli...Bu arada özledim arayı açmasak...

      Sil
  6. Canımmm valla kıskandım ve bir okadarda mutlu oldum bu aralar gerçek ve karşılıksız seven dostlara ihtiyacımız var,ikinizide çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
  7. Ben de seni seviyorum güzel gözlü kadın...

    YanıtlaSil
  8. Duygularımı nasıl dile getirebilirim bilmiyorum, çünkü şu anda hissettiklerimi anlatmaya kelimeler bile yetersiz benim için. Sana sadece şunu söylemek istiyorum, iyi ki varsın, iyi ki hayatımdasın, iyi ki dostumsun, seni çok ama çok seviyorum.....
    NURDAN

    YanıtlaSil